fredag 12 augusti 2011

Försöker blåsa liv i den smått övergivna bloggen igen.

Med lite bilder från sommaren.
Lillstugan hann bli klar, sånär som på el och lister. Det dög i alla fall för vår sommargäst tack och lov ;)
Men bilder från det får ni vänta med.

Vad har hänt sen sist då?
Jasi, har blivit en del ridning i sommar. Snärta var nog nöjd när Ullis var här, det innebar att hon fick ut och röra på sig en del också.
Jag och Faksen har varit på Brönet och ridit för Lena.
Tyvärr blev Faksen sulöm efter en skoning och efter alla omskoningar blev ståendes ett par veckor innan han blev haltfri igen. Men nu är vi på G igen. Jobbar på att få upp kondisen igen. Trots mycket vila måste jag säga att Faksen han ganska bra grundkondis, bättre än jag räknade med.
Vi jobbar vidare med konditionsträning varvat med lydnadspass.
Funderar på en bra lösning för "fri begränsad tillgång på hö". Efter sista vintern är det bara inse att mina hästar är för lättfödda för fri tillgång. Har en del funderingar på hur det ska lösas, får se vad det blir i slutänden.
Störta projektet just nu är att göra något åt lösdriften. Den som de haft har funkat, men iom att ena väggen varit på väg av fundamentet har det blivit lite funderingar på hur vi ska lösa det. Skulle vi försöka rädda väggen på något sätt? Bygga en ny lösdrift i en del av höladan, eller göra om korntorken?
Sen kom Petter en dag med en idé som jag inte ens tänkt på. I ladan med korntork finns en del som fungerat som nån typ av större förråd. Stort nog för en lösdrift, med betonggolv... Kan det vara så att jag förbisett den allra enklaste och bästa lösningen? Vi får väl se ;)
En sommarfet Faks
Snärta myser med Ullis

Faksen på Brönet

Nelly fick också följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar