torsdag 3 november 2011

Hästprat

Får väl göra en extra uppdatering så att hon som klagar över att jag är dålig på att skriva här blir tyst en stund...  ;)
Det är inte det att det inte händer något här, snarare tvärt om, det är fullt upp från morgon till kväll vilket resulterar i att timmarna vid datorn dras ner ganska drastiskt.
Nu när jag byter till ett heltids, sju-fyrajobb så blir det att pussla med timmarna. Det ska tränas själv och tränas häst. Det ska nog gå det med.
Hästarna har kommit ner lite i vikt sen i sommar i alla fall, de är inte sprängfeta längre, så det känns som ett plus.
Nu gäller det bara att hitta den perfekta givan.
Annars dolar vi på i skogen och på banan (mest i skogen om jag ska vara ärligt). Vi har ingen stress på oss med träningen så vi tar det i egen takt. Emellanåt har vi bara skogslufsat, emellanåt jobbar vi lite mer Faksen och jag. Snärta har fått vara handhäst några gånger och även fått följa med ut och blivit riden emellanåt, så hon är ganska nöjd tror jag.

Faksen efter dagens ridtur.Vi växlar mellan sidepull, tränsbett och stång.


Faksen har upptäckt att matte hade fyllt på nytt spån i lösdriften.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tror knappt det finns några vackrare djur än hästar...
    Förstår att det är en del jobb och pyssel med att få tiden att räcka till!
    Roligt att ha dig med i min utlottning!
    Kram Marie

    SvaraRadera