onsdag 25 april 2012

Ibland är det härligt...

...att bo på landet. Som imorse när man kom ut på gården i strålande sol, varmt och fåglar som kvittrar överallt. Mindre härligt när man kommer ut på gårdsplanen som består av en lersörja. Hjälpte inte att jag fick för mig att longera Faksen på gårdsplanen i förrgår. och hjälpte definitivt inte att Petter körde med traktorn fram och tillbaka.
Jobbar och står i, sommarens projekt är att i alla fall påbörja stallbygget. Är inte den händigaste av människor och även om jag tycker jag kan hantera en skruvdragare hyfsat så är jag beroende av folk som kan och vill hjälpa mig. Så hur fort bygger går hänger på det.
Nu har jag i alla fall börjat röja ur ladan och slänga en massa, passande att de hämtar grovsopor till veckan.
Är det någon som har några smarta tips angående stallbygge så får ni gärna dela med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar